Followers

Saturday 4 February 2012

Salam Maulidur Rasul :)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera dan selamat pagi semuanya . Have a blast ! Baru pukul 10 lebih aku dah duduk depan lappy update blog disebabkan malam tadi tak dapat online . Aku just nak cakap SALAM MAULIDUR RASUL pada semua UMAT ISLAM yang menyambutnya .

Bila HAPPY NEW YEAR kita boleh sambut tapi kenapa tidak MAULIDUR RASUL kan ? Aku ada baca satu artikel dalam FACEBOOK yang mengatakan menyambut TAHUN BARU adalah HARAM sebenarnya . Tapi sekiranya kita tak tau yang menyambut TAHUN BARU tu HARAM kira dimaafkan lah . Tapi kalau kita dah tau yang sambut TAHUN BARU tu HARAM tapi kita tetap sambut bermakna kita sudah terpesong dari akidah yang sebenar . UMAT ISLAM hanya dibenarkan menyambut MAAL HIJRAH dan bukannya TAHUN BARU . Aku tak tau lah artikel tu betul atau salah tapi pada pendapat aku betul lah .
Okay once again SALAM MAULIDUR RASUL semuaaa ! Hari ni JUMAAt depan sekolah aku ada buat sambutan MAULIDUR RASUL dan kiteorang semua dibenrakan memakai BAJU KURUNG . Yeayyyyyy ! Haha excited gilaa nih !


Ramai-2 lah kita berarak keliling sekolah sambil berkawad kaki pada hari JUMAAT depan ye anak-2 SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TUNKU PUTRA . Chaiyokk-2 !! Kay wassalam :D




Big Lve , AidaSharina

No comments: