Followers

Friday 24 February 2012

Exam @ Birthday :D


Assalamualaikum dan selamat sejahtera . *kenyit mata . Entry baru kali ni aku nak cerita pasal buku , buku dan buku . Makan tengok buku , tidur tengok buku , belajar tengok buku , dan online tengok buku . Ni semua pasal UPK1 . Seriously aku memang tak ready sebab belajar baru lagi dah ada exam berbagai . Lepas tu cikgu asyik cerita pasal format SPM berbagai macamlah aku nak SPM tahun ni kan . Kalau subject yang senang-senang macam Maths Modern , BI , BM tu kira okay lagi . Cuma certain subject yang aku tak ready nak exam macam Biologi , Fizik , Kimia dan yang paling aku kecut erut sampai nak terkeluar isi perut , ADDMATHS ! Yapp , Addmaths . Seriously bila cikgu ajar kat depan aku memang fokus tapi kenapa ada certain subtopic tu aku tak paham . Dari form3 lagi aku memang ada masalah dengan Mathematics tapi bila naik form4 ni Maths Modern takde masalah lah pulak . Sampaikan aku pujuk mak aku suruh belikan buku rujukan Addmaths and buku latihan . Sudahnya mak aku bagi duit je suruh aku beli sendiri . Nah tengok ni buku murah je aku beli tai yang penting banyak example dalam buku tu yang boleh tolong aku . Tapi bila aku dah beli , aku jadi macam endah tak endah je buku tu . *angkat bahu* .



Kay sekarang aku nak cerita pasal perangai ULAT BUKU aku yang tak terhakis sampai sekarang . Percaya atau tidak , start dari bulan 1 aku dah pinjam buku kat library tu dalam berbelas buku lah jugak . Dah nama pun pustakawan haruslah menziarah library kan . Tapi aku menziarah time aku bertugas je tiap hari Khamis . Mana taknya , sekali pinjam sampai 3 buah buku tapi bacanya dalam masa seminggu je . Manalah cukup kan . Kadang-2 aku pinjam tapi aku tak baca pun . Buku-2 yang pernah aku pinjam ni lah .






Tapi buku yang paling aku suka tajuknya FOR ONE MORE DAY ataupun tajuk dalam bahasa melayunya UNTUK SEHARI LAGI . Buku tu actually buku english tapi dimelayukan . Novel tu tak nipis , tak tebal , cuma sedang-sedang je . Novel tu lah yang aku dah baca sampai separuh even baru pinjam sehari . Gaya macam aku pinjam buku tu 3 hari je kan . Bukan sebab tu tapi sebab buku tu sangat interesting contentnya . Novel ni menceritakan pasal hubungan antara ibu dan anak . Parents Charley Benetto ni dah bercerai masa umurnya baru 11 tahun . Tengok tajuk macam confuse tapi bila dah baca baru paham . Kisah ni umpamanya kalau kita diberi satu lagi peluang untuk spend time dengan orang yang kita sayang sebelum diorang meninggal dunia . Dan aku sangat tertarik dengan ayat penulis ni yang menunjukkan dia sangat menyayangi ibunya .
" Saya mempercayai kata-kata ibu ."
"Kamu jangan tersalah anggam. ibu tida memanjakan saya berlebih-lebihan dan tanpa batas . dia merotan saya . dia memarahi saya . dia mendenda saya . tetapi dia tetap menyayangi saya . sesungguhnya , dia memang begitu . dia tetap menyayangi saya walaupun saya terjatuh kerana bermain buaian . dia tetap menyayangi saya walaupun saya memijak lantai dengan kasut berlumpur . dia tetap menyayangi saya melalui mintah , hingus dan lutut berdarah . dia sayangkan saya yang keluar dan masuk dalam keadaan terbaik dan terburuk saya . telaga kasih dan sayangnya terhadap saya tiada batasnya . "
Sangat interesting kan ? Hehe tu lah yang aku suka sangat dengan novel ni .


Nampak gambar atas ni ? Kay tujuan utama cuma aku nak cakap GOODLUCK untuk exam yang bakal menjelma ataupun sudah menjelma . Even aku nak exam tapi aku still ada masa nak baca novel berbagai macam lah exam aku tu lambat lagi padahal 27/2 ni je . Dua hari lepas birthday aku . Kay sangat bosan . Aku type entry ni 24/2 malam sebelum birthday aku . Aku dah dapat rasakan yang birthday tahun ni aku sambut dalam keadaan yang menghibakan dan menyedihkan . nak tau kenapa ? Hal family tak elok bagitau orang . Yang penting , aku taknak sedih-2 aku nak happy je . GTG , Assalamualaikum semuaaaa :) <3




Big Love , AidaSharina

No comments: